Padł mi fotel kierowcy w mojej Oct I a mianowicie zapadła się regulowana krzywizna lędźwiowa i teraz mam kręgosłup jakby "w dołku" a pokrętło regulacji nie działa. Czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenie z tym związane? Uprzedzę odpowiedzi niektórych, gdyż to nie od mojej masy ciała (85 kg) tylko chciałem wyjąć klucze na światłac, które były w spodniach... Gdzie to naprawić w 3mieście?? Pomóżcie proszę...
Padł mi fotel kierowcy w mojej Oct I a mianowicie zapadła się regulowana krzywizna lędźwiowa i teraz mam kręgosłup jakby "w dołku" a pokrętło regulacji nie działa. Czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenie z tym związane? Uprzedzę odpowiedzi niektórych, gdyż to nie od mojej masy ciała (85 kg) tylko chciałem wyjąć klucze na światłac, które były w spodniach... Gdzie to naprawić w 3mieście?? Pomóżcie proszę...
każdy serwis (koszt ok.450zl) ewentualnie wymiana na nowy fotel.
~~ pozdrawiam ~~
JaceK
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Black eleganzze in combi
President Johnny II ASC+ President MaryLand...
też mam to samo i normalnie mam bóle kręgosłupa teraz
gdzieś czytałem na forum o sposobie na naprawę tego
i po nowym roku postaram się coś podziałać i ewentualnie wtedy dam opis naprawy
Przyczyna tego że oparcie sie zapadło była zerwana linka która naciąga platikową kratke wewnątrz siedzenia. Linka ta jest połączona właśnie z gałką i dlatego ta się kręci cały czas bez żadnego oporu.
Co trzeba zrobić żeby usunąć usterke:
należy zdjąć tapicerke z oparcia skręcić oparcie maksymalnie do przodu i na samym dole oparcia materiał jest połączony plastikową wsuwką należy ją rozłączyć.
Po rozłączeniu można osobno zdjąć materiał albo całość materiał razem z gąbką itak też zalecam mniejszy kłopot. Materiał połączony jest z gąbką metalowymi spinkami które trzeba otwierać i jest sporo zabawy. Tak czy tak trzeba będzie troch powalczyć.
Jak już zdejmiesz gąbke z oparcia zobaczysz co sie stało są 3 opcje:
1) albo linka sie zerwała ewentualnie urwał się sam łepek od zakończenia linki
2)zleciała linka z platiku w oparciu albo plastik sie połamał
3) wyleciała linka z gałki albo gałka pękła.
Ja miałem pierwszą opcje urwała się końcówka linki wziąłem i dorobiłem linkę w punkcię robiącym linki koszt 30 zł czas około 30 minut + czas rozłożenia i złożenia siedzenia
nie mam pojęcia czy w waszym rejonie jest gdzieś możliwość dorobienia linki musisz poszukać w necie a jak nie to znajdź telefon do auto-linka w jankach tam gdzie ja dorabiałem i spytaj czy wysyłkowo by Ci nie dorobili.
Ewentualnie możesz pokombinować i ustawić na stałe ten plastik tak żeby było wygodnie. Do serwisu nie ma co jechać bo osobno nie dają linek tylko całe oparcie koszt od 350 - 450 zł
Możesz też popatrzeć na allegro i kupić jeden fotel wszystko jedno czy golf czy octavia który ma też regulację lędźwi, wymontować i założyć u siebie koszt około 100 zł + koszt wysyłki.
rozebrałem i też mam urwany łeb od linki
szukałem dorabiania linek i znalazłem w Gdyni al. Zwycięstwa 244 (Orłowo) 58 6649724
udam się tam po nowym roku i zobaczymy
jeśli chodzi o rozbieranie to jest tak jak pisał zgucio, tylko dodam od siebie, że najlepiej wyciągnąć fotel z auta i robić przy nim do góry nogami i nie trzeba ściągać całej tapicerki, tylko podwinąć 10cm i wtedy przy wymontowanym fotelu da się wszystko zrobić.
nie wiem jak to wygląda, ale może jak by zastosować linkę od rowerowego hamulca ,oszlifować na szlifierce łepek do żądanej wielkości zamontować i obciąć nadmiar linki cęgami ?
z tym najgorzej bo łepek musi być specjalny - wygląda jak kula karabinowa - taki obły stożek i jest mały, ciężko będzie go samemu dorobić i zacisnąć - już kombinowałem :idea:
Z dorobieniem takiego łepka samemu jest cięzko bo musi bardzo mocno trzymać. Za pierwszym razem jak dorobili mi linkę to po tygodniu łepek się urwał. Pojechałem z reklamacją do tej firmy pokazałem żże łepek puścił i dorobili mi drugą w ramach gwarancji z mocniej umocowanym łbem. jak będziesz dorabiał to powiedz do czego ta linka, żę będą na niej dużę obciążenia i niech dobrze zrobią. W końcu nikt delikatnie się nie opiera :lol:
Padł mi fotel kierowcy w mojej Oct I a mianowicie zapadła się regulowana krzywizna lędźwiowa i teraz mam kręgosłup jakby "w dołku" a pokrętło regulacji nie działa. Czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenie z tym związane? Uprzedzę odpowiedzi niektórych, gdyż to nie od mojej masy ciała (85 kg) tylko chciałem wyjąć klucze na światłac, które były w spodniach... Gdzie to naprawić w 3mieście?? Pomóżcie proszę...
każdy serwis (koszt ok.450zl) ewentualnie wymiana na nowy fotel.
No więc byłem u gościa w warsztacie - Gdynia orłowo al. Zycięstwa 244 - jak się jedzie od strony gdyni do sopotu to jest jakieś 300m przed zjazdem do Klifu po prawej stronie, w bramie i nad bramą jest wielki napis LINKI SAMOCHODOWE. Trzeba tylko wcześniej zjechać z al. Zwycięstwa na parking równoległy do ulicy i wjechać potem w bramę.
Czas dorobienia linki: 3 minuty - koszt 10zł
Tylko trzeba pamiętać żeby wziąć na wzór starą linkę i tą białą tulejkę plastikową z gwintem oraz czarne gniazdo wykręcone z fotela i zacisnąć nową linkę po przełożeniu przez tulejkę i gniazdo.
Tak wygląda zestaw części po rozłożeniu, ale bez gniazda z fotela
(Jak widać zjebałem sprawę i zakułem linkę bez gniazda z fotela ops: )
Tak wygląda prawidłowo zakuty i złożony zespół linki, który można montować do fotela.
Na czerwono zaznaczono gniazdo, które trzeba wykręcić z boku fotela, przy okazji na zielono tulejki podwyższające przednie zawieszenie.
Tak wygląda fotel do góry nogami z odpiętą listwą łączącą materiał z przodu i tyłu fotela.
Materiał trzeba poodpinać z dwóch drucików z przodu i dwóch chaczyków z gumkami z tyłu, potem podciągnąć do góry - tyle żeby włożyć łapska w tylne oparcie.
W zaznaczone gniazdo wpina się pancerz linki i wsuwa pod tą plastikową pokrywę.
A w to gniazdo (właśnie pod plastikową pokrywą) wpina się okuty koniec linki.
Ja najpierw włożyłem koniec linki, a potem dociskając cały mechanizm lędźwiowy zakotwiłem pancerz w tej wajsze. Następnie przykręciłem gniazdo z tulejką do fotela. Potem trzeba naciągnąć druciki z przodu i haczyki z tyłu, przeciągnąć materiał przedni na tył i połączyć plastikowe listwy.
Na koniec założyć pokrętło i kręcić, kręcić, kręcić i cieszyć, cieszyć, cieszyć......
Panowie sorry ze ponownie odgrzewam kotlet ale mam pytanie.
W sobote udalo mi sie wreszcie dobrac do fotela tzn. zdjać gałkę, troche podniesc tapicerke (tak aby wlozyc rekę) i okazalo sie ze linka(chyba nie jest zerwana) siedzi na swoim miejscu po obydwu koncach tych plastikowych elementow. W przeciwnym razie ten drugi koniec w fotelu bylby poza tym plastikiem chyba, ale linka jest dosyc luzna i nie napina tej kratki. Co moze byc przyczyną??
[ Dodano: Nie 24 Lut, 08 21:46 ]
i jeszcze jedno ja nie mam pojecia gdzie sa te metalowe tulejki powyzszajace zawieszenie.
Ja czegos takiego nie zaobserwowalem w swoim fotelu>
Nie wiem juz sam. Jakby linka byla peknieta wewnatrz pancerza to golymi rekami powinienem wyjac ja ale ona jest luzna jak sprawdzalem reką ale nie chce wyjsc. kurcze juz sam nie mam pomyslu.
witam serdecznie,
rozebrałem fotel i wyjąłem lineczkę z pokrętłem ale może ktoś wie
jakiej długości powinna być linka żeby wszystko pasowało i żeby obyło się bez demontażu całego mechanizmu?
Właśnie padł mi też fotel kierowcy, a dokładnie regulacja lędźwi. Rozebrałem fotel i wyjąłem linkę gniazdo. Mam tylko jeden problem;(( W jaki sposób wyjąć tę białą część z pokrętła (tą gdzie jest drugi koniec linki umocowany). Już straciłem wszystkie możliwe koncepcje :twisted: Nie wiecie czy w Jankach w Auto-Linka robią za przesłaniem pocztowym?
Witam. Mam pytanko czy jeżeli nie mam regulacji podparcia lędźwiowego czy jest możliwość założyć-włożyć p&p ? zakładam że np. kupuję nowe części w serwisie- jaki koszt ? i wkładam do fotela - czy jest to wykonalne ?
Na to pytanie niestety ci nie odpowiem, ale jak to w życiu bywa to niema niemożliwych rzeczy. Tak na pierwszy rzut oka to musiałbyś zrobić chociażby otwór pod pokrętło, a pewnie też trzeba by było je zrobić pod sam mechanizm. A pozatym trzeba by było go kupić. I tu sie pojawia problem. :cry: Więc jeśli mielibyśmy go kupić, więc tak sobie myślę, że łatwiej i taniej będzie kupić cały fotel na allegro)
P.s. A nawiasem mówiąc udało mi się to wyjąć z pokrętła, ale nieźle się namęczyłem :roll: Myślę, że musi być łątwiejszy sposób na wyciągnięcie tego białego elementu z pokrętła. Linka naprawiona w Auto-Linka w Jankach - na m iejscu.
Witam. Mam pytanko czy jeżeli nie mam regulacji podparcia lędźwiowego czy jest możliwość założyć-włożyć p&p ? zakładam że np. kupuję nowe części w serwisie- jaki koszt ? i wkładam do fotela - czy jest to wykonalne ?
Sam jestem zainteresowany. W O2 tak się da zrobić - patrz:
TOM67, da sie tylko że w serwisie musisz kupić całe oparcie koszt 500zł juz lepiej opłaca sie kupić używany fotel z porwaną tapicerką i przełożyć oparcie wyjdzie o wiele taniej
jak dobrze poszukasz to za 50 zł możesz mieć zrobione
Komentarz